dag 20 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Johan Loijens - WaarBenJij.nu dag 20 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Johan Loijens - WaarBenJij.nu

dag 20

Door: johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

06 November 2007 | Gambia, Banjul

Vandaag de dag van het ontvangst in de plaats kartung.
We vertrokken na de middag en bij de camping stonden al wel 50 kinderen te wachten en ze riepen allemaal welkom.
Toe we de weg opreden sprongen ze met zijn alle op de auto s om mee te liften.
eerst naar de dorpsoudste die een toespraak hield die dan weer werd vertaald.
En dat duurt wel even.
Toe een optrede van de dorpsband,die bestond uit een paar trommelaars iedereen maar vooral de vrouwen moesten dansen.
En geen gewoon dansje maar echt afrikaans ,dus damens flink met de kont draaien en schudden.
Toen naar de auto s met aan iedere vinger een klein kind.
Ik had van theo wat voetbalshirts en we werden uitgenodigt voor een wedstrijd.
Maar toen we naar het voedbalveld reden sprong op iedere auto wel 40 tot 50 kinderen.
Je zag werkelijk niets meer.
Het gevolg was dat in iedere auto wel een deuk zat.
Maar ja afrika een beetje duwen en trekken en de deuken waren er weer uit.
Toen de wedstrijd begon onder luid geroep en het trommelen van de dorpsband,werd het ons duidelijk dat de themperatuur wel 40 graden was.
Maar de jongens uit het dorp voelde het gelukkig aan en speelde niet op hun best.
We wonnen met 1-2 en jullie mogen raden wie de winnende goal maakte.
De shirts werden daarna aan het lokale voedbalteam geschonken en ze sprongen een gat in de lucht.
Toen we weer terug naar de camping reden werden we begeleid door de scoutsband en weer al die kinderen op de auto.
Het was een belevenis om nooit meer te vergeten.
S avond lag iedereen op tijd in bed.