dag 19 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Johan Loijens - WaarBenJij.nu dag 19 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Johan Loijens - WaarBenJij.nu

dag 19

Door: johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

05 November 2007 | Gambia, Banjul

Vandaag om 8.30 uur vertrokken richting ferry ,de oversteek naar Gambia of beter gezegd Banjul.
Na 15 minuten was het al wachten op de man van de douane want hij had geen geld voor een taxi.
Een van onze teams is hem maar op gaan halen.
We komen veel dorpjes tegen maar de weg is zo slecht dat alle mensen langs de weg rijden in plaats van op de weg.
Onderweg gaat de band van een van de motorrijders kapot dus deze moet eerst even worden geplakt.
We delen weer veel pennen,tasjes en shirts uit.
De kinderen worden dan even helemaal gek.
Na een tijd wachten mogen we op de boot.
Het is er een gekkenhuis want we mogen voor alle anderen, die soms al dagen aan het wachten zijn.
Een beetje oneerlijk maar niets aan te doen ,maar voor ons een geluk want hier overnachten is geen pretje.
hoera we staan in gambia.
Terwel ons jose dit schrijft word ze emotioneel want we hebben het gehaald een tocht van 7300Km.
Dwars door het rif en het atlasgebergte in Marroko en door de westelijke Sahara in Senegal.
Dit alles zonder stukken aan de auto,zelfs olie niet bijgevuld.
Prima auto onze isuzu trooper.

Aan de overkant worden we opgewacht door de politie die ons met toeters en bellen naar de camping begeleid.
Echt iedereen moet aan de kant en we mogen door een boog rijden waar normaal alleen de president onderdoor mag.
Als we om 21.30 op de camping in Kartung aan komen staat er een lekker maaltje en een koel fris biertje voor ons klaar.
Heerlijk want het is nog 34 graden.
vandaag 364Km.

  • 05 November 2007 - 22:17

    Linda:

    Ow mama toch!!! Het is ook niet niks zo'n lange tocht!! Ik ben in ieder geval blij dat jullie er zijn! Met al die rare mensen daar! Ik word ook emotieel als ik eraan denk dat die auto er straks niet meer is! Hij is zo cool!

    Ik denk dat Elle ok blij zal zijn als jullie weer terug zijn want die vind het supersaai om in het weekend alleen thuis te zijn.. Ik ben ook blij als jullie weer terug zijn alleen ben ik dan weg..

    Nou morgen ga ik voor het eerst sinds jullie vertrek naar valkenswaard daar ga ik een koffer zoeken (zijn die er eigenlijk nog met zoveel reizigers in de familie?) en die vol stoppen met zomerkleren!! Heb helfs zin om mijn koffer te pakken, dat heb ik toch niet vaak. Ik heb gisteren de broer van Paul nog gesproken om msn. Het is op Aruba nu 34 graden!! Ik ga deze week dus nog maar een keer extra onder de zonnebank want anders word het levend fikken daar denk ik zo! ;) Verder moet ik morgen ook naar de tandarts voor controle. Dus dan kan ik dat mooi tegelijk doen. Ow ja.. ikneem jullie digitale camara mee naar Aruba.. Ik had die van Elle al gevraagt maar die hebben jullie al bij hoorde ik.. Dus dan weten jullie dat voor als jullie dat ding niet meer kunnen vinden. Ow ja, heb mijn contract op het werk binnen! Ik heb dus in ieder geval voor 1 jaar een baan! ;)

    Uhmm volgens mij heb ik verder niet echt veel nieuws meer.

    Tot snel!! kus!

  • 05 November 2007 - 23:42

    Sanne:

    Mammie toch, Ik sta er toch niet van te kijken dat je emotioneel werd :P hihi..
    Gelukkig zijn jullie er:) Helemaal heel en zonder brokken!
    Leuk dat ze jullie zo hebben opgewacht!
    Nou nog heel veel plezier daar!
    xxxx Sanne

  • 06 November 2007 - 06:52

    Guy:

    Bij deze van harte proficiat met jullie tocht door barre omstandigheden naar het waarschijnlijk zeer mooie gambia.Ik zie het al voor me de fonkelende oogjes van de gambiaantjes bij het uitdelen van jullie presentjes.Je gaat je wagentje nog missen die de meer dan 7000 km zonder problemen heeft afgelegd.Rust maar even uit alvorens je terug naar het miezerige belgie of holland terugkomt.Saluuuuuu guy

  • 06 November 2007 - 07:19

    Harrie:

    Geweldige prestatie. Proficiat. Ze kunnen jullie nog eens ergens naar toe sturen. Geniet de komende dagen en we blijven jullie volgen.

  • 06 November 2007 - 16:08

    Linda:

    Mijn tas is gepakt!! Ik ben klaar voor vertrek! Vandaag bij de tandarts geweest.. Ik moest foto's laten maken van mijn gebit omdat dat eens in de 3 jaar moet en ik had al vier jaar geen foto's meer laten maken (mag in de krant!) Daarna controle.. Ik had helemaal niets! Zo fijn.. De tandarts vond dat mijn gebit er in jaren nog nooit zo goed had uitgezien.. Zelf mijn tandvlees zag er goed uit! Over een tijd gaan ze wel een keer tandvlees vanuit de binnenkant bij mijn kiezen transplanteren naar bij de voortanden.. Ieww! Maar dat hoefde voorlopig nog niet! Ik blij!

    Groetjes van de tandarts!

    kuss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Banjul

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 November 2007

Thuiskomst & foto's

16 November 2007

feest in Nyofelleh (15 november)

16 November 2007

dag 33

13 November 2007

29 dag

09 November 2007

week 1 in Gambia
Johan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 42714

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: