29 dag - Reisverslag uit Tendaba, Gambia van Johan Loijens - WaarBenJij.nu 29 dag - Reisverslag uit Tendaba, Gambia van Johan Loijens - WaarBenJij.nu

29 dag

Door: johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

13 November 2007 | Gambia, Tendaba

S Morgens vroeg de tent afgebroken even betaald en toen op weg naar Tendaba.
Tendaba ligt aan de Gambia rivier.
Deze stroomt door heel Gambia en deelt het land als het ware in twee delen.
Hij mond uit in de atlantische oceaan.
waardoor hij tot 240 Km land inwaarts zout van smaak is.
In het begin is de weg nog redelijk maar na 80 Km word hij slechter en slechter.
De laatste Km zijn niet te doen en gaat met 10 Km per uur .
Gaten in de weg van 1 meter diep en breed.
We besluiten om als we in Tendaba zijn om in ieder geval niet verder in oostelijke richting te rijden.
We rijden alleen en als je hier met een kapote auto komt te staan kun je dagen wachten op hulp.
Als we na de hele dag ploeteren op het Tendaba park aan komen kunnen alleen een huisje huren.
Dit is na weken van de tent op het zand nog niet zo erg.
We hebben eigen douche en toilet ,een douche met natuurlijk alleen koud water.
Maar dat zijn we intussen gewend.
De vrouwen zie je hier werken de mannen hebben het druk met alles behalve met werk.
Ze zijn hier met 40 jaar al met pensioen.
De jongeren moeten dan het werk doen.
Het park ligt mooi aan de rivier en we besluiten om er 2 dagen te blijven.
Lekker niets doen en af en toe in het zwembadje.
De terugweg is hetzelfde maar dan van slechte weg naar iets beter,dat scheelt.
Je word alleen ziek van de politie posten die blijven zeuren om spullen en om je adres.
Ik laat dan telkens het papier van de foundetion zien en dat helpt.
De broer van de president is voorzitter en daar hebben ze ontzag voor.
Ook vraagd iedereen neem me mee naar nederland, ze zien het als het beloofde land.
En ze danken dat regeld die toebab wel even.
Terug op de camping besluiten we om gehaktballen in tomatensaus te eten.
Het was een groot blik met 14 ballen.
Ik had er wel 10 op en ons jose de andere 4.
S nachts werd ik wakker en ik was ziek van de ballen.
Ik durfde niet meer plat te liggen het gevaar van ........was te groot.
Nu wachten we op de komst van nog 5 challegers die op woensdag als het goed is aankomen.


Groetjes Johan en Jose.


PS




S morgens zagen we dat onze band lek was er zat een stuk betonijzer in.
Gelukkig hebben we 3 reseve banden bij .
Dus AD die krik komt niet terug.

  • 13 November 2007 - 17:58

    Elle:

    Hoi papa en mama,
    Het regent hier de hele dag, het is verschrikkelijk. Geniet nog even van het warme weer!
    Linda gaat donderdag naar Aruba, ik ben dan helemaal alleen in Nederland, vind het eigenlijk gewoon schandalig dat jullie me allemaal in de steek laten! Maar het is maar voor 3 dagen dus dat is nog te doen..
    Tot zaterdag!!!!!!
    xx

  • 13 November 2007 - 20:54

    Kurt En Sandra :

    Wowie de powie. Wat een indruk maakt zo'n land zeg, wist ook niet dat jullie zo lang zouden wegblijven.
    Heel veel sterkte en plezier nog.
    Tot snel,
    Kurt en Sandra Mauser

  • 13 November 2007 - 23:22

    Linda:

    Hoi pap en mam!

    Ik heb jullie net gemailt! Goed lezen!!

    Kus en tot over 2 weken want ik ga overmorgen naar Arubaaaaaa!!!!!!!!

    Elle succes op school! ;)

    Kisss!

  • 14 November 2007 - 14:59

    Ad En Wilma:

    Hallo Hallo,
    Ik denk dat dit het laatste mailtje wordt voor jullie van ons, want jullie zijn al weer bijna thuis. Voor ons is het omgevlogen, en ik denk voor jullie ook wel he.
    Ik sta er trouwens van te kijken dat jullie nog steeds kunnen mailen. Jullie hebben alles via de mail bijgehouden wat jullie meegemaakt hebben, daardoor konden wij gelukkig jullie avonturen volgen. Jose ik denk niet dat je veel geschreven hebt in het reisdagboekje wat ik mee gegeven heb wel? Maakt niet uit als het maar op papier staat zodat wij het ook nooit meer vergeten. Het was voor ons geweldig leuk om al de leuke en minder leuke dingen die jullie meegemaakt hebben te lezen. Johan hopelijk heb je die drie reserve banden niet meer nodig.Dan ook de krik niet meer ha ha.
    Nou geniet er nog van en tot volgende week.Bellen als we jullie op moeten komen halen he.Maakt niet uit hoe laat.Houdoeeeeeeeeeeee.De ballen ha ha

  • 14 November 2007 - 21:21

    Mieke En John:

    Geniet nog even van deze laatse dagen. We spreken jullie binnen kort wel, al is het tijdens het wandelen in het koude Hollandse weer.
    Een goede terug reis gewenst uit Valkenswaard.

  • 14 November 2007 - 23:56

    Sanne:

    haha.. Moet je maar niet zoveel ballen eten he pap!
    ik heb net mijn final test gemaakt, Ik hoop goed! Morgen mijn certificaat! Woehoeeeeeee... Weer een diploma erbij ;)
    Morgen dus ook mijn laatste dag Auckland :(
    Dat is dus minder leuk, afscheid nemen van mijn vrienden hier..
    Maar ik heb met ze afgesproken de dag dat ik terug kom in Auckland 8 Dec. :)
    En dan alweer Australie, en ook daar komt 1 vriendin heen, en het andere nederlandse meisje dat ook naar EF school gaat! Erg leuk :D

    PS. zo grappig wat mensen toch denken over Nederland
    For example: Hebben jullie ezels in jullie tuin?
    Jullie hebben geen kraan in huis he? want dat is te duur! Ahummm..
    Is jullie wc buiten in de tuin? Een gat in de grond?

    hahaah.. in ieder geval erg gelachen..

    Nou geniet ervan en spreek jullie als jullie terug zijn weer :)
    xxxx Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Tendaba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 November 2007

Thuiskomst & foto's

16 November 2007

feest in Nyofelleh (15 november)

16 November 2007

dag 33

13 November 2007

29 dag

09 November 2007

week 1 in Gambia
Johan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 42711

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: