14 dag - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Johan Loijens - WaarBenJij.nu 14 dag - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Johan Loijens - WaarBenJij.nu

14 dag

Door: johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

28 Oktober 2007 | Senegal, Dakar

Vandaag laatse dag sahara.
Nog 100 Km door het zand en dan is er harde weg.
Hier brengen we de banden op spanning met voetpomp.
Want die moet je in de sahara voor de helft leeg laten;dit voor meer grip.
Op het laatse stuk rijden peter en jo de koppeling uit de subaru en als ze vast rijden trekken we ze met 2 jeeps eruit.
n de bouw worden hier veel ezeltjes gebruikt ze hebben allemaalbouwmatriaal op de kar.
Als we savond bij auberge sahara aan komen besluiten we om de koppeling van da subaru te vervangen;Ze hebben een reseve bij.
S avonds lekker tagine gegeten en tot 0.30 doorgewerktom de auto klaar te krijgen.
Maar het is allemaal weer gelukt.
Vandaag 232 Km.

• 28 Oktober 2007 - 15:37

Annet:

Fijn Johan dat je sahara goed bent doorgekomen. Zand happen is nu weer even gedaan. jullie hebben al veel gezien. Leuk hoor die verhalen van jou. Maar wel erg warm daar. Fijn dat jullie auto het zo goed doet.
    Hier is alles oké. Groetjes van de rest en tot schrijfs.

• 28 Oktober 2007 - 17:15

Linda:

Hey pap en mam!

Wat een verhalen zeg!! Het lijkt erop dat jullie steeds meer brokken krijgen.. Ik hoop maar dat iedereen het einde kan halen!! Succes!!

Groetjes Linda en Paul
    (Paul heeft mijn laptop weer gemaakt!!)

• 28 Oktober 2007 - 19:28

Sanne!:

Hee pap en mam!
    Gelukkig zijn jullie weer heel de Sahara uit:D
    Klinkt allemaal super vet!
    Ik hoop dat je er snel foto's op kan zetten.. ben erg benieuwd!
    xxxx Sanne

• 29 Oktober 2007 - 07:16

NINA GELDENS:

HEY jOHAN EN JOSE

HOE HEBBEN JULLIE HET?
    iK NIET GOED,JE HEBT HET ZEKER GEHOORD VAN TANTE Wilma.
    IK heb 3 dagen en 3nachten in het ziekehuis gelegen.
    ik ga de 29e voor het eerst weer naar school.
    tot een andere keer,en sucses.

• 29 Oktober 2007 - 11:18

Elle:

Super mooie verhalen! En jullie auto doet het nog steeds!!!!!
    Nu op weg naar Dakar!!! Een droom die uitkomt voor papa.. Kan hij nog meer genieten bij de volgende keer Parijs-Dakar op tv!
    Ik ga nu mn tentamen maken
    doei doei xx

• 29 Oktober 2007 - 19:29

Martien:

Hoi johan het gaat nog niet zo slecht met de reis een klein mangkementje kan altijd gebueren maar je hebt voldoende gereedschap bij Ik zie wel dat je om 15.05 uur in een kroeg bent geweest .Je hebt het stof van de sahara toch zeker wel weggespoeld met een Bavaria En gaat het met je vrouw ook nog goed De Groeten Martien

• 30 Oktober 2007 - 09:10

Ine:

Hallo Johan, José en reisgenoten,
    Terug van het NOVAMweekend dus gauw eens kijken waar jullie zitten, wat leuk om te horen dat het allemaal goed gaat met jullie, de verhalen horen we wel als je terug bent, tot gauw, groetjes en
    muzikale nootjes van Ine&Toon.

• 30 Oktober 2007 - 14:18

Heb al 1 voldoende!!!! De andere 2 krijg ik nog jeuheuuuj! x

• 30 Oktober 2007 - 15:51

2 tentamens gehaald :D
    nog 1 uitslag afwachten..

• 30 Oktober 2007 - 16:27

Eline:

Ha die buurtjes,
    Jeetje wat een avontuur.
    Gelukkig heelhuids de Sahara door..
    Zand, zand en nog eens zand. Dat zal toch wel weer lekker zijn , niet meer al dat stofhappen.
    Groetjes E W N D

• 30 Oktober 2007 - 16:43

Linda:

Hoi pap en mam!

Ik heb jullie bericht ontvangen!!

Groetjes Linda

• 30 Oktober 2007 - 17:30

Arno:

hee daar is die weer, hou het recht en geniet van al dat mooie spul daar.!!!!!
    gr. ARNO en de rest uit m"heeze hoi.

• 30 Oktober 2007 - 17:34

Dave En Nicoline:

Nou johan en jose. Als dave dit geweten had was hij vast meegegaan op dit geweldige avontuur. Elk jaar wil hij weer meedoen aan Paijs-Dakar. Maarja hij heeft geen motor die daar tegen bestand is. Alleen een op afstand bestuurbare Ducati. Helaas!!!!
    Geweldig dat het goed met jullie gaat en we blijven jullie natuurlijk volgen.

Heel veel groetjes en succes gewenst.
    De familie van Rixtel

• 31 Oktober 2007 - 09:22

Elle:

pappp mammm ik heb al mijn tentamens gehaald!!! ben benieuwd naar de volgende verhalen!
    x

• 31 Oktober 2007 - 19:04

Adenwilma:

ziternogeendakopdeautomeedegeklepvangullieveelplezierbrengwabruinsmee

• 01 November 2007 - 12:27

Harrie:

We hebben gisteren weer goed geblazen (en gehaald) Al een paar dagen niks van jullie gehoord. Hopelijk gaat alles goed. Van Viola hoorde ik het afgelopen weekend dat ze vandaag met het vliegtuig vertrekt.
    Groetjes en succes daar.

• 01 November 2007 - 14:30

Piet En Dimrh:

Fijn dat alles goed gaat met jullie. We horen de verhalen ook nog wel een keer op het landje ofwel de soos groetjes en succes verder met de reis.Piet en Dimph.

• 01 November 2007 - 19:27

Leo :

hallo Johan,en reisgenoten
    Wat leuk om te horen dat alles goed gaat met jullie , ik hoop dat iedereen de eindstreep of doel goed zal halen,maar dat gaat wel lukken met zo'n grote longen die Johan bij EMC gekregen heeft moet dat voor hem geen probleem zijn

• 01 November 2007 - 21:23

Mieke:

Hoi José en Johan,

Ik lees wel dat jullie het keileuk hebben. Hoop dat jullie met nog veel meer spannende verhalen thuiskomen.
    Veel plezier, een goede reis en veilige thuiskomst !!!!

P.S. Een "hollands" bakkie staat altijd voor jullie klaar.
    Xtra P.S. Een pilsje mag ook!

• 01 November 2007 - 22:18

Toon Eersel:

Hallo Jose en Jhohan ik heb jullie web site gekregen en zie dat jullie de zandbak aan het verlaten zij,ja dat er wat aan andere wagens gesleuteld moet worden had ik wel verwacht.Ik wens jullie nog een goede reis en mail nog
    gegroet Toon

• 02 November 2007 - 21:41

Marjo Van Der Heijde:

hé reizigers, genoeg te doen onderweg!nog heel veel reisplezier en geniet dadelijk van jullie rust als je het eindpunt hebt bereikt.
    groetjes en veel succes vanuit Valkenswaard