dag 15 - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Johan Loijens - WaarBenJij.nu dag 15 - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Johan Loijens - WaarBenJij.nu

dag 15

Door: johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

03 November 2007 | Senegal, Dakar

Eindelijk weer internet.
Op weg naar Senegal.
We rijden langs een markt, nou ja een markt je hebt nog nooit zo veel rommel en oude troep bij elkaar gezien.
Mauritanie is wel een heel erg arm land dus mensen in nederland wij mogen echt niet zeuren.
Ons Jose heeft het vandaag een beetje gehad het is een zware tocht met geen enkele luxe.
Om de paar kilometer is er een roadblok, waar je een regestratie formulier moet afgeven.
Het vergt veel geduld en tijd in een snik hete auto.
Nog 100 Km zandpad door een natuurreservaat en dan zijn we bij de grens.
Een mooi reservaat met veel vogels,flamingoos,pelikanen,visarend,etc.
Dan de douane een ramp in het klein.
Eerst 32 euro om het land uit te mogen.
En dan na lang onderhandelen 98 euro om Senegal in te komen.
Dat kost normaal 250 euro.
Volgens ons stoppen ze het allemaal in eigen zak.
Je rijd in senegal alleen maar in kolonne onder begeleiding van een douane.
Dit omdat de auto s ouder als 5 jaar zijn en die mogen alleen voor doorreis in senegal rijden.
Laat in de avond komen we aan bij de zebrabar, een plaats waar veel groepen aankomen.(5 uur vertraging gehad bij de grens)