13 dag - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Johan Loijens - WaarBenJij.nu 13 dag - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Johan Loijens - WaarBenJij.nu

13 dag

Door: johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

28 Oktober 2007 | Senegal, Dakar

De dag begint heerlijk fris en we hebben een prachtige zons opkomst.
Kamp opgebroken en de caravaan vertrekt weer met ook de adries die de auto met hout hebben verstevigt.
Misschien gaat het goed.
Vandaag is het een echt parijs dakar gevoel met veel zand en hoge zandduinen.
Het gaat de tweede dag al veel beter want we komen vandaag niet vast te zitten.
Wel trekken we diverse keren ander rijders los.
Je moet goed op de kleuren van het zand letten dan gaat het stukken beter.
Het is vandaag snikheet en wel 42 graden.
Als team hasta manjana plotseling afdraaid kan Douwe op de motor hun niet meer ontwijken en komt hard ten val.
we helpen hem overeind en Cris van team Adri vraagd zal ik je hand verbinden.
Hij heeft een grote verbandkoffer bij.
Als hij bijna klaar is vraagd Douwe ben jij soms doktor .
waarop Cris zegt nee dierenarts.
Dat was toch nog lachen.
Verder ging alles goed.
Je ziet overal dromarissen tegen; en als we een paar nomaden tegen komen vragen ze om water .
Dat geven we ze want dat scheelt hun dagen lopen.
Op het strand moeten we wachten tot het eb word ;zodat we langs het strand verder kunnen.
Heerlijk gezwommen en vele kinderen blij gemaakt met de petjes die we van antoine hebben mee gekregen.
Kilometers op het strand langs de zee gereden super mooi.