dag 10 - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Johan Loijens - WaarBenJij.nu dag 10 - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Johan Loijens - WaarBenJij.nu

dag 10

Door: johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

22 Oktober 2007 | Marokko, Rabat

7.30 uur opgestaan en Cor en Johan zijn in zee gaan zwemmen.(ijskoud)
Bivak opgeruimd en afgesproken dat Jo en Peter 2 banden gaan zoeken en dat wij naar team hasta manjana rijden om de kapotte banden van de velg te halen.
We komen steeds meer wilde kamelen tegen sommige met jonge kameeltjes.
We rijden ook door zwermen vlinders duizende ,waardoor de ruit dicht zit.

Om 12.00 uur komen we aan bij haste manjana die pal in de zon staan .
De banden zijn aan flarde.
Even later komen peter en jo met 2 banden.
We leggen ze er op in de striemende zandwind ,pijn aan gezicht en benen.
Hasta manjana is dolgelukkig.

Als we willen gaan tanken komen we de 2 motorrijders weer tegen en Mike en Douwe besluiten het laatste stuk van vandaag samen met ons te rijden.
We worden weer aan gehouden doorde politie maar nu met een lasergun.
33 Km te hard ( midden op de slaap verwekkende 60 Km weg )
Cor koopt de bekeuring af met een reisapotheek tasje.
We rijden nog een paar uur door naar de camping in Dakhla.
Voor het eerst een leuke camping pal aan zee.
wat eten gekookt en dan op zoek naar een internet cafe;
Vandaag 500Km.

  • 22 Oktober 2007 - 23:07

    Sanne:

    Het klinkt allemaal echt heel erg leuk!
    Een boete afkopen met een apotheek tasje, kon dta in Nederland ook maar he..
    Nog veel plezier!
    xxxx Sanne

  • 23 Oktober 2007 - 10:50

    Linda:

    Hoi!

    De zee koud.. Weet je wat pas koud is in Eindhoven op je kamertje zitten en terwijl het sneeuwt en vriest geen verwarming hebben! Dat is pas koud! Ow nee echt te erg.. Maar een geluk intussen hebben wwe wel weer warm water dat hadden we dus ook tywee dagen niet. Als alles goed is word vanavond de verwarming gemaakt. Heb net mijn werk gebelt of ik een uur eerder mag beginnen omdat ik anders bang ben dat ik vastvries aan mijn krukje. Was geen probleem! Ow ja weet je wat hasta manjana betekent..`vraagteken is stuk`. Betekent tot ziens in het spaans.. Het is maar jullie het weten! Mare verder gaat alles top hier!

    Dikke kus

  • 23 Oktober 2007 - 18:19

    Elle:

    Hoi
    Nou Linda, wat toevallig dat jou verwaming kapot is want de mijne dus ook! Ik bevriesssss! En ik moet nog wel de hele dag studeren dus is niet echt een succes!
    En Papa, mama & Sanne zitten daar lekker warm en Linda gaat gewoon naar Aruba :( nouuuuuu
    hoop dat jullie heel uit de Sahara zijn gekomen!!!
    xx

  • 23 Oktober 2007 - 22:19

    Linda:

    Haha mijn verwarming, laptop en telefoon waren stuk! In de kou zonder enig middel tot communiceren voelde me echt eenzaam en alleen..! Maar ik kom thuis van mijn werk.. Verwarming gemaakt, laptop gefixt door een huisgenoot en opeens deed mijn phone het weer wat een geluk! Het is hier nu ook dertig graden, als het niet meer is! Dus ja zwemmen in de zee kan koud zijn! ;) Ik zal het 15 November weten ;).. Maar voor zo ver ik me kan herinneren is de zee in Aruba 26 graden! :) Niet al te koud dus..

    Dikke kuss!

  • 24 Oktober 2007 - 08:49

    Annet:

    Hoi, johan en josé
    Gelukkig gaat de reis goed. Leuk die kamelen. Fijn dat jullie soms toch een internetcafé tegenkomen om ons op de hoogte te houden. Ik heb begrepen dat jullie nu de Sahara ingaan en een paar dagen niet kunnen internetten en te bereiken zijn. Maar we blijven jullie volgen.
    Groetjes Frans en Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Rabat

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 November 2007

Thuiskomst & foto's

16 November 2007

feest in Nyofelleh (15 november)

16 November 2007

dag 33

13 November 2007

29 dag

09 November 2007

week 1 in Gambia
Johan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 42714

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: