dag 11 - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Johan Loijens - WaarBenJij.nu dag 11 - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Johan Loijens - WaarBenJij.nu

dag 11

Door: johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

24 Oktober 2007 | Mauritanië, Nouakchott

Nog even iets over gisteren.
We gingen net weg uit het internetcafe toen we langs de kapper kwamen.
Johan daar naar binnen en wilde geknipt worden en wel kapsel zero!!!!
De kapper begon en hij vroeg of ik ook geschoren wilde worden want dat was nodig na 4 dagen.
Hij begon en zeepte in totaal 4 keer in en dus ook 4 keer scheren ,het duurde wel een half uur.
Maar zo glad als een baby kontje.
Toen we wilde betalen zij hij geef maar iets,wij hem 100 gegeven 5 (9 euro).
Hij was zo blij dat hij zijn ring af deed en hem wilde geven.
Maar ik zij dat ik dat leuk vond maar pakte hem natuurlijk niet aan.
Vandaag om 8.00 uur vertrokken in dichte mist richting Mauritanie.
We hebben intussen meer dan 5000 Km afgelegd en gaan op weg naar de westelijke sahara.
Na 20 Km gaat er iets mis met de auto van Cor en Gaby,We denken dat de tussenbak kapot is.
Ik besluit om de laatste 400 Km voor vandaag hem maar te slepen.
Gelukkig is het een rustige weg en is er weinig verkeer.
Voor de grens gestopt en de jerrycans vol getankt.
Het blijkt dat de 27 MC een uitkomst is in afrika zeker als je iemand op sleeptouw hebt.
Bij de grens is het diepe elende.
Uren gaan voorbij,alles tot 4 maal uitpakken.
En ze willen geld en goederen ,iets wat ik tot 3 keer toe weiger .
De laaste post geef ik maar een pak drinken want het is ondertussen al donker en het geduld raak op.
De volgende keer een oude mobiele telefoon mee nemen want daar zijn ze gek op.
Al bij al wel 4 uur aan de grens gestaan.
Verder gereden ,gids opgepikt en naar een camping gereden.
Morgen de auto van Cor proberen te repareren en dan alles inslaan voor de tocht door de sahara.
Ik heb gelezen op de mail dat het in nederland koud is ,Hier is het 40 graden warm En het word nog warmer.
Leuk dat jullie berichtjes achter laten we lezen ze met veel plezier.
De komende 4 dagen is er geen contact mogelijk maar is Senegal Wel.
Dus tot over 4 dagen.

  • 24 Oktober 2007 - 11:14

    Martien:

    Hoi jojoteam ik zie wel dat het een enorme taak is om op de plaats van bestemming te komen hier in holland gaat ook alles naar wens het is droog maar wel fris neem maar voldoende water mee voor de koelling van de auto de groeten en een voorspoedige aankomst Martien

  • 24 Oktober 2007 - 12:06

    Tilly En Jo:

    Wij hebben samen de brief gelezen.Wij vinden het nog steeds knap wat jullie doen.Wij blijven jullie volgen,en houden contact.Groetjes aan iedereen.
    Tilly en Jo .

  • 24 Oktober 2007 - 16:48

    Arno:

    hee.daar jullie 2kanjers
    hou vol en kom goed aan op de plaats van bestemming gr. uit m"heeze

  • 24 Oktober 2007 - 19:55

    Toos Sengers:

    Hallo jojoteam leuk om jullie verslag te lezen, knap wat jullie doen zeg.
    Ik wens jullie veel reisplezier, geluk en sterkte toe de komende dagen.
    Groetjes Toos.

  • 24 Oktober 2007 - 23:17

    Sanne:

    Hee pap en mam!
    Gaat super hoor ik wel!
    Mijn gastouders lezen jullie site ook met spanning, erg grappig dat ze het ook nog eens snappen! Ze zeiden tegen mij dat ze op jullie site gingen schrijven dat ik niet genoeg groenten at! :O
    haha..
    Nou succes in de Sahara!!
    xxx Sanne

  • 25 Oktober 2007 - 09:30

    Elle:

    Hoi papa en mama!
    Ik mail jullie eigenlijk nooit dus zet hier maar een heel verhaal neer. Ik word echt kwaad als ze zo dom doen aan de grens, ze willen ook altijd iets hebben! Maarja die mensen zien natuurlijk ook dagen geen mensen die zijn blij als er een paar domme toeristen langskomen.. Maar niet intrappen natuurlijk!
    Ik heb gister 2 tentamens gehad, 1ste was juist/onjuist, ging denk ik aardig goed. De 2e open vragen, vind het moeilijk om te zeggen want weet niet of je veel details moest geven dus twijfelachtig..
    verder is het gewoon echt verschrikkelijk met de kou. Daarnaast heeft iedereen vakantie maar ik ben op school om de laatste dingen af te ronden en heb maandag nog een tentamen en donderdag een presenatie.
    Vanavond ga ik uit in Tilburg.
    Dit weekend weer werken natuurlijk..
    Het is koudddddd, de verwarming is WEEEER kapot!!!!!
    Okee jullie zijn weer op de hoogte,
    liefs kusjes

  • 25 Oktober 2007 - 13:54

    Ad En Wilma:

    ha avontuuriers,
    Het is al weer een hele tijd geleden dat ik een berichtje achter gelaten heb, maar dat ligt aan het vogelverschrikkers festival. Het is weer een grandioos sucses. Dus jullie weten wel druk druk druk.Jammer dat we jullie hier bij moeten missen, maar jullie hebben een goede reden om er niet bij te zijn ( ha ha). Gisteren voor 100 man gekookt(meegeholpen), en eergisteren voor 175 man mosselen gekookt.Ik kom s,nacht thuis, s'morgens werken, thuiskomen de auto parkeren, en er achter met de fiets weer uit hup weer tot s'nacht vogelverschrikkere,en zo de hele herfstvakantie.Nu ben ik op mijn werk, en heb ik even de hele rits berichtjes van jullie gelezen. Het zijn er veel wouw, en leuk zijn ze. Dit moet voor jullie toch onvergetelijk zijn.Dit maak je normaal niet mee.Jammer dat er nog geen foto's zijn, want dan zit je nog beter in jullie verhalen dan nu.Nu ga ik afsluiten, want het bericht wordt misschien wat te lang. Nog even een paar kleine nieuwtjes.
    1. Ad heeft zijn eerste dafbestel gekocht.
    2.Nina van het paard gevallen drie dagen ziekenhuis, maar nu is het goed,vertel ik later wel verder.
    3.dees van zinin een zoon(5 wk.tevroeg)
    4.brigitta een kleinzoon.
    5. En als laatste kei leuk Petra en marton krijgen een babytje in mei.Yeh.Leuk he.Zo nu hou ik er mee op, want ik moet naar huis want we gaan vanavond ons mam der verjaardags cadeau opmaken.Een avondje Frans Bauer weet je nog.Moet ik toch de vogelverschrikkers missen he he toch.Nou dikke knuffel van ons saampjes.Daaaaaaaaaaaaaaaag.
    Ad en Wilma
    ps.Elle je mag je wel bij ons komen warmen, we zijn er toch niet bel Ad maar even.doei doei.

  • 26 Oktober 2007 - 09:33

    Guy:

    Hallo, Jullie wagentje blijft het zeer goed doen ondanks je de collega's zomaar eventjes 400 km moet trekken. Aan de grens steeds maar weer dat geschacher is om mottig van te worden.Nog zeer veel succes toegewenst vanuit een killig antwerpen.

  • 26 Oktober 2007 - 09:40

    Roos (EMC):

    Hay jojateam ik las vandaag eigenlijk voor het eerst iets over jullie en vind het erg moedig om zo`n reis te ondernemen,hoop dat alles goed gaat en dat jullie weer heelhuids thuis komen.
    Groetjes Roos

  • 27 Oktober 2007 - 15:36

    Elle:

    Morgen zijn de 4 dagen voorbij! Gelukkig, ben benieuwd naar jullie avonturen..
    Krijg dinsdag het punt van mijn tentamens dus laat ze zo snel mogelijk weten!
    Mis jullie
    x

  • 28 Oktober 2007 - 12:21

    Linda:

    Hoi!

    Het is druk op de site zeg! Normaal ben ik altijd de eerste die een bericht plaatst! Maar mijn internet verbinding is volgens mij een beetje stuk, dus kon niet op mijn laptop. Ben nu bij Paul. Het is hier idd redelijk koud ja.. Maar ja ik fiets natuurlijk bijna elke dag om 7 uur naar mijn werk dus geen probleem voor mij! ;) Afgelopen week heb ik 50 uur gewerkt, komende week moet ik 55 uur werken en dan nog eenpaar daagjes.. Ben echt kapot.. Maar goed je moet er wat voor over hebben om naar Aruba te gaan he! ;) Daarstaat tegenover dat ik met kerst wel vrij ben.. En oudjaar werk ik tot 13uur dus dat is erg relax.. Mijn schoonmoeder heeft me gevraagd alvast een lijstje te maken voor kerst.. Ben ik nu mee bezig.. Moet ik voor jullie ook alvast een lijstje maken? of komt dat na Aruba?? ;) Nou uhmmm.. mijn verwarmning doet het wel weer.. zo'n koud gehad.. Het is nu intussen al meer dan een week 30 gr bij mij op mijn kamer..! Haha.. Nou pap en mam suc6!!

    Ik heb jullie mail trouwens gehad! Hebben jullie mijn smsje gehad?? Heb ik a een week geleden gestuurd! Papa had er niets over gezegt in de mail namelijk..

    Nou groetjes! Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mauritanië, Nouakchott

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 November 2007

Thuiskomst & foto's

16 November 2007

feest in Nyofelleh (15 november)

16 November 2007

dag 33

13 November 2007

29 dag

09 November 2007

week 1 in Gambia
Johan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 42721

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: